Dag 8/100 - Klubben för inbördes beundran

Jag har ett instagramkonto. Det är ju rätt smidigt att bara ta en bild, lägga till en kommentar och sen lägga upp den. Klart! Alla ens följare ser med en gång vad man gör eller var man är! Hur smidigt och enkelt som helst!
 
Och när de jag följer lägger upp något så ser jag det med en gång. Med facebook blir det inte samma smidighet. Jag har visserligen inte laddat ner appen för facebook för den tar alldeles för mycket tid i anspråk, och då hade jag fått sitta och läsa facebook-inlägg stup i kvarten. Det funkar ju inte när man har ett jobb att sköta.
 
Ikväll skulle min hemmaboende dotter köpa hö till sina kaniner. Det gör hon hos en bonde, och denna gången var inte bonden hemma, så han hade sagt till min dotter att hon visste ju var höet fanns, så hon själv kunde ta det och betala nästa gång.
 
Vi gick ner till bilen, eller snarare bilarna, för min man kör vår bil och jag kör min bil.. I vår bil var lille sonens vagn så jag och min dotter fick stuva om i min bil i bakluckan för vår bil är en kombi och där får höet plats. Efter vår flytt för snart två veckor sen, har alla saker inte tömts ur bilarna. Så då fick jag plocka ut några av sakerna så vi skulle få plats med vagnen i min bil. Sen tyckte jag att jag kunde ju göra det lite fint i min bil genom att sätta en blomma i en utekruka på golvet.
 
Sen tog jag ett kort och laddade upp på instagram. Snabbt och smidigt! Och alla mina följare kunde då se den fina krukan hur den gjorde min bil hemtrevlig!! Och vilka är då mina följare? Jo, de består av min syster och mina två döttrar! :-D Klubben för inbördes beundran! 
 

 
 
 
#blogg100 | #blogg100 | |
#1 - - Susanne Hultman:

Haha, det är väl tur att din syster och din dotter visat dig hur du fixar ett Instagramkonto så att vi kan se vad du har för dig. Fast då ska kanske din syster öppna Instagramappen också så hon får syn på det. ;)

Och nu äntligen fick jag tid att titta in i dina rutor. Kul att du hoppade på blogg100.

Svar: :-D
ettinrutatliv.blogg.se

Upp