Dag 12/100 - Snart är semestern här!

Senast den 15 april ska vi ha lämnat in lappen om vilka semesterveckor vi planerar att var lediga på under sommaren till dagis. Det är nästan lite sent, kan jag tycka. Fast det är helt ok, för på mannens jobb ska de lämna besked senast den 20 mars.
 
Detta eviga funderande över vilka veckor som passar bäst. Det ska inte vara för tidigt, för då kommer det bara att kännas konstigt när slutet av sommaren närmar sig, och att man då tycker att man inte alls haft ledigt. Och det får inte vara för sent heller, för då längtar man bara efter semestern och kanske går miste om själva sommaren med allt vad det innebär med väderleken.
Och sen hur länge? Två är alldeles för lite. Tre är också för litet men i värsta fall går det. Fyra veckor är mer lagom, fast fem är det optimala. Vi ska ju också ha en ledig vecka i oktober när min käre make fyller 50 år.
Sen fyller jag år i januari, fast för min del så får jag nya semesterdagar den 1 januari. Så smidigt det är med kalenderårssemester!
 
Sommaren 2014 var jag ledig i hela fem veckor! Så härligt det var att kunna va hemma så lång tid. Sen jobbade jag i två veckor och därefter tog jag en hel månads föräldraledighet.Jag spenderade dagarna med min son som då var två år gammal. Vi brukade åka ner med bussen till stan och gå och titta på alla båtarna i hamnen. Min son han älskade allt vad båtar hette. Månaden gick dock alldeles för snabbt och jag minns att jag tyckte det var så hemskt att lämna honom på dagis igen.
 
 
#blogg100 | |
Upp