4/100 - Jag är beviset för att man kan göra skillnad

Det är nog inte många idag som vet att det fanns en tid då man gick i skolan på lördagar! Det var väldigt längesen dock. Inför hösten 1968 infördes skolfri lördag. Tänk att man gick i skolan sex dagar i veckan! Mina systrar som är ett antal år äldre än vad jag är, har faktiskt gått i skolan på lördagar. Jag är glad att jag slapp det! :-)
 

 
 
Idag har det varit kalas på dagen och mellofest på kvällen! Lillsonen var på sitt allra första barnkalas någonsin! Och det var med hans kompisar från hans förra dagis. Så roligt för honom att kunna leka med dem! Mamman till pojken som firades, hade själv bakat sin skapelse till tårta, med figurer som garanterat går hem hos små pojkar och flickor. Så himla god den var!
 
 
Sen på kvällen var det dags för sista omgången innan finalen. Det är ju då ett annat upplägg än de vanliga tävlingarna, där de tävlar i par och man då får rösta på en av dem. Jag brukar aldrig rösta, men ikväll var jag bara tvungen. Jag kunde inte med att den andra skulle vinna, och den jag röstade på, var faktiskt väldigt bra! Och jag "vann" faktiskt! Så mitt lilla sms gjorde en enormt stor skillnad!
 
#blogg100 | #blogg100 | |
Upp