Dag 24/100 - 001, 002, 003, 004, 005...

...006, 007, 008, 009, 010...
Det kan bli en hel del siffror, när man som jag räknar dem från siffran 0. Och man måste ta det i rätt ordning också. Att först räkna 009 före 008, bara för att 009 råkade komma förbi precis innan 008 dök upp, det gälls inte. Man måste vänta på 008 först, oavsett hur många 009-or som kommer förbi! Fast 008 hittade jag för måååånga år sen. Nu är det andra siffror som gäller.
 
Ni undrar säkert vad det handlar om! "Plate spotting"! Och vad är då plate spotting? Jo, det är räknandet av registreringskyltar! I rätt ordning då alltså.
 
När man börjar då ska man hitta en registreringsskylt som har 001 på skylten. När man sen hittat den, då letar man vidare på nästa nummer, alltså 002.
Siffernörd som jag är, så tycker jag det är roligt!
 
Jag började med plate spotting den 31 mars 2006. Alltså har jag nu räknat registreringsskyltar i 10 år! När det nu började närma sig slutet, då hade jag som mål att klara av det på 10 år. Att jag faktiskt skulle vara färdig idag med nr 999. Men tyvärr blev det inte så, då jag har ett antal kvar att hitta.
 
Visserligen hade jag kunnat påskynda det genom att gå runt på Välas parkering en lönehelg och räkna de siffrorna som jag hade kvar, men det hade inte varit nån sport precis.
 
Det är ett antal dagar sen som jag hittade det senaste numret, medan jag andra gånger har hittat typ 5 på en dag. Jag minns att nummer 023 är en polisbil jag stötte på när jag bodde i Malmö vid den tiden.
 
Men nu har jag inte långt kvar till mål. Vad ska jag då göra sen? Börja om? Nej, det tror jag inte...
Nu tar jag ett djupt andetag och hoppas på att jag hinner hitta de återstående 19 numren inom en snar framtid!
 
 
#blogg100 | |
#1 - - Camilla:

Haha. Jag har också räknat med att det ska ta tio år, jag har räknat i två år, men jag minns inte det exakta datumet ... Tyvärr har det varit väldigt segt sedan förra sommaren. I sommar borde jag vara uppe i 200, men nu letar jag efter 132 ... Jag har väl inte varit så uppmärksam som jag borde 😎

Svar: Jag tror det går lite i vågor, ibland upptäcker jag ett nummer som jag faktiskt letar efter, och då får jag fart igen. Man måste ju hålla koll på trafiken också.. :-D
ettinrutatliv.blogg.se

#2 - - Susanne Hultman:

Jag tycker du ska räkna tillbaka till 001 när du är klar. :)

Svar: Ja, det låter ju faktiskt som en bra idé! Och känner jag mig rätt, så blir det nog så omedvetet.. :-)
ettinrutatliv.blogg.se

Upp