3/100 - Så blev jag också drabbad till slut...

Härom dagen, på barnmorskemottagningen, som det så fint heter numera, såg jag en lapp med något i stil med:
"Man har alltid ett 100% föräldraansvar!"

Min pappa hade en filmkamera när jag var liten, en sådan där med 8mm film. Han filmade avigt och rätt! Även om det inte finns ljud så är det hur roligt som helst att titta på dessa filmsnuttar från min uppväxt.
Vi hade en gammal brun stor byrå med stora dörrar på. På dessa dörrar fanns det runda handtag.
När jag precis hade lärt mig att gå, då filmade min pappa mig när jag gick och snurrade på dessa handtag, först på den ena en stund, sen gick jag runt nåt varv i lägenheten, för att sen snurra på det andra handtaget! Och handtagen kom upp i högvarv när jag väl fick fart på dem!
 
Idag har det varit kaos! Tydligen började det redan tidigt imorse. Jag skulle ta tåget kvart i sju men det var försenat typ fem minuter. När jag kom på tåget så var det hur mycket folk som helst, vilket det inte brukar vara. Sen när jag kom till Helsingborg då hörde jag att flera tåg var inställda för det var nåt växelfel i Arlöv. Så de som skulle åka från Lund, fick åka buss till närmaste station, för att sen kunna åka vidare med tåg till sin destination. Och de som skulle till Lund, de fick då hoppa av en station tidigare och ta en buss där in till Lund.
För att laga växelfelet, då är de tvungna att stänga av helt med tågtrafik mellan Lund och Malmö. Och det skulle de göra i 6-7 timmar under natten.
Problemet var att de tågen som gick, de körde inte in till stationen i Lund, och de eventuella ersättningsbussarna kom inte för att det var svårt att få loss så många bussar!
Jag hade i alla fall tur, dels för att mitt tåg gick från Lund och dels för att en timme senare så var tågen ändå inställda från min hemstad på grund av planerat banarbete!
När jag skulle hem, då var det inte heller några problem för min del. Jag fick ju till och med fönsterplats i färdriktningen! Och tåget var i tid!
 
Nu var det sen så, att mitt i matten, typ tio i ett, så vaknar jag av att min stora son står vid min sida av sängen, med mobilen till örat. Det var då min yngre dotter som var strandad i Malmö efter ett biobesök. Och ersättningsbussen som de skulle ta, gick tidigare än tidtabellen och nästa buss skulle bara gå till Lund. Så det vara bara att pallra sig upp och iväg! Skrapa rutorna, isiga som bara dem, och efter att imman också lagt sig, köra in till Malmö! Det var jag och taxibilarna!
Inga problem att köra, och jag fick en väldigt nöjd dotter med bihang! Det enda som möjligtvis kan ställa till problem, är att skönhetssömnen får sig en törn...
 
#blogg100 | #blogg100 | |
Upp